Oefening van de week: Toenadering zoeken tot je gevoel - Milan Somers
milan somers, hypnose, public speaker, personal coaching, coaching in de sport, trainer, nlp
15243
post-template-default,single,single-post,postid-15243,single-format-standard,theme-bridge,bridge-core-2.2.5,woocommerce-no-js,yith-ctpw,ajax_fade,page_not_loaded,,columns-4,qode-theme-ver-21.5,qode-theme-bridge,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-6.2.0,vc_responsive

Oefening van de week: Toenadering zoeken tot je gevoel

Vaak voelen we iets waarbij we niet direct weten wat we er mee kunnen, wat de betekenis van het gevoel is en welke boodschap het gevoel ons wil geven. Echter ervaren we wel dat het gevoel er is. Om meer bewustwording te krijgen over het gevoel kun je het benaderen om er mee in contact te komen. Door het in contact komen met ons gevoel, verkleinen we de afstand. Dit is nodig om het gevoel beter te kunnen waarnemen en erbij te blijven zonder oordeel. Het is net als een schaduw op de muur. Loop je naar de schaduw toe dan wordt de schaduw kleiner. Loop je ervan weg dan wordt de schaduw groter. De oefening van de week gaat over het toenadering zoeken tot je gevoel.

1) Neem contact op met een gevoel waarvan je niet precies weet wat je er mee kunt, wat de betekenis van het gevoel is en welke boodschap het gevoel je wilt geven.
2) Sluit je ogen en spreek in jezelf de intentie uit wat je graag van het gevoel zou willen.
3) Leg je hand(en) op je lichaam waar het gevoel zich lokaliseert.
4) Blijf rustig ademen en merk wat het gevoel doet. Wordt het heviger of nemen de impulsen af? Wat er ook gebeurt, het is ok. Je hoeft er verder niets mee te doen.
5) Blijf bij het gevoel en laat gewoon komen wat er allemaal komt. Dit kunnen beelden, geluiden en/ of gevoelssensaties zijn. Ook dit is allemaal ok en je hoeft er verder niets mee te doen.
6) Als je voldoende bewust bent geworden bedank dan je gevoel voor alles wat het je heeft gegeven.
7) Open je ogen en schrijf de conclusies voor jezelf op zonder er over na te denken.
8) Doe deze oefening 3 dagen met hetzelfde gevoel en bekijk dan pas alle conclusies die je hebt opgeschreven.
9) Wat vertelt je gevoel je?

Veel plezier met het toenadering zoeken tot je gevoel.